Meille on tärkeää, että maanantaina on kiva tulla töihin. Välittyykö tämä positiivinen vire myös asiakkaillemme? Mikä on asiakkaillemme tärkeää? Hoidammeko työmme hyvin ja viestimmekö fiksulla tavalla ja riittävästi?

Toteutimme asiakastyytyväisyyskyselyn helmi-maaliskuussa. Ensimmäiseksi voisi todeta, että kyselystä saimme hyvää kuvaa eri asiakkaidemme tarpeista ja vaatimuksista suunnittelulle. Hyödynnämme näitä tuloksia toimintamme kehittämisessä.

Toiseksi Despron suorituksista tuli paljon positiivista palautetta, eli monissa asioissa ja projekteissa olemme onnistuneet. Yleisarvosana jää hieman alle neljän (asteikolla 1-5). Toimintamme on kasvanut ja kehittynyt nopeaa vauhtia ja ilmeisesti suurimmaksi osaksi oikeaan suuntaan. Nöyrä kiitos!

kevat-2017-asiakastyytyvaisyys-tulokset

Kaikista arvokkainta palautetta on tietysti perusteltu kritiikki ja kehitysehdotukset. Kiitokset myös näistä kommenteista asiakkaillemme, parannamme niiltä osin toimintaamme!

Monissa organisaatioissa käytetään nykyään NPS-mittausta (Net Promoter Score). Mittauksessa kysytään ”kuinka todennäköisesti suosittelisit firmaa X kollegallesi/ystävällesi?”. Lopputuloksena on pisteluku väliltä -100..+100. Despron NPS-luku oli tutkimuksessa +34. Tulos on oikein hyvä yleisellä tasolla ja asiakkaidemme suositukset varmasti auttavat meitä menestymään jatkossa.

Rohkaisevaa palautetta tuli myös viestinnästä asiakkaiden suuntaan:

kevat-2017-asiakastyytyvaisyys-kommunikointi

Kiitos vastanneille, tästä on hyvä jatkaa kehitystyötä!

Antti Savolainen, toimitusjohtaja

Vahvasti positiivista palautetta Despron asiakastyytyväisyystutkimuksesta